Wydarzenie

Orientuj się w powiecie - zima

Niedziela, 25 stycznia 2015 · Komentarze(0)
MGR'ową ekipą ruszyliśmy na pierwszą imprezę z cyklu "Orientuj się w powiecie" organizowany przez KS Zielono-Czarni. Wystartowaliśmy w składzie: Nina, Paweł, Daniel i Patryk. Oprócz nas na rowerze jeszcze jechał Zenek który nie zostawił złudzeń i zdecydowanie wygrał ten wyścig :)

Zbieramy kolejny punkt
Zbieramy kolejny punkt © noise

Sama trasa była ciekawsza od "Zmierzchu" głównie przez to, że znajdowała się dalej od Mińska i większość terenów nie znaliśmy i musieliśmy już bardziej skupić się na dobrym nawigowaniu. Warunki nie były rewelacyjne, trochę sypał śnieg, dużo błota i wody w lesie, ale jak na zimę to bardzo dobrze.

Szukanie pośród nocy
Szukanie pośród nocy © px

Największa przygoda zaczęła się praktycznie na początku kiedy na około 15 kilometrze kijek wkręcił Ninie w koło przez co urwała się przerzutka. Szybko skróciłem łańcuch i ustawiłem na jedno przełożenie. Dało się na tym ledwo co jechać, łańcuch skakał na większy tryb i się za bardzo napinał i koło stawało prawie w miejscu. Posiłkowaliśmy się patyczkami wsadzanymi w kasetę, ale to pomagało tylko na chwilę. Ostatecznie Nina większość wyścigu przebiegła z rowerem zjeżdżając tylko z górek. Naprawdę dała z siebie wszystko i ogromy szacunek, że nie poddała się do samego końca!

Naprawa roweru - urwana przerzutka
Naprawa roweru - urwana przerzutka © px

Sami wcześniej zakończyliśmy wyścig bez odszukania wszystkich punktów. Tutaj klasę pokazali Paweł z Danielem - praktycznie udało im się znaleźć wszystkie punkty! A na koniec jeszcze ich spotkaliśmy i razem wracaliśmy ;)
Impreza naprawdę bardzo przednia, miła atmosfera w której dobrze się przebywa - do zobaczenia na następnej edycji!

Mocna ekipa na mecie!
Mocna ekipa na mecie! © px

Zmierzch

Sobota, 13 grudnia 2014 · Komentarze(0)
Ostra nawigacyjna jazda po okolicznych lasach! W sumie to pierwszy raz brałem udział w tego typu imprezie - wyszło bardzo fajnie :)
Cały czas jechałem w parze z Niną - naprawdę bardzo ładnie cisneła do samego końca chociaż musieliśmy zrezygnować z kilku punktów :)

Na trasie rajdu na orientację
Na trasie rajdu na orientację © px

Z medalami
Z medalami © px

VI zlot ForumRowerowe.org - dzień 2

Sobota, 28 czerwca 2014 · Komentarze(0)
Sobota - czyli czas na główny forumowy wypad w góry. Klasycznie nastąpił podział na różny stopień zaawansowania czy preferencji co do trasy, aby każdy był zadowolony i nie musiał się zabijać ;) Jest już m.in. Sol, Adhed, ukaniex, Hanzo - więc zapowiada się ładnie.
Ruszam więc z ekipą na trudniejszą rundę. Najpierw długi wpycho/dojazd pod schronisko nad Błatniej gdzie zatrzymaliśmy się na mały popas.

Pod schroniskiem na Błatniej
Pod schroniskiem na Błatniej © px

Później ruszamy, a to raz w górę, a to w dół - generalnie aby tylko dojechać do singletracka który przez wielu jest zachwalany.
Na jego początku część ekipy co już jest kilka dni dłużej się odłącza i rusza w swoją drogę, a my lecimy dalej przez las.
Okazała się to istna przeprawa przez istny busz - ścieżki tam się nie doświadczyło. Po prostu droga została zgubiona :)

Przeprawa enduro przez nieprzebyty las
Przeprawa enduro przez nieprzebyty las © px

Walczymy tak ładny kawałek czasu, ale całkiem sprawnie udało się nam wydostać - pięknym zjazdem przez pole.

Zjazd po polu przez trawy
Zjazd po polu przez trawy © px

Później jechało się już bardzo przyjemnie - trasa była poprowadzona rewelacyjnym singlem trawersującym zbocze (chociaż w jednym miejscu przewodnik pomylił drogę ;) ).
Pod koniec szybka decyzja na rozwidleniu - cześć wraca od razu do ośrodka, a nasza 7'ka wspaniały wraca przedzierając się koło krowich strażników na szczyt gdzie czekał na nas rewelacyjny widok.

Końcowy odpoczynek na polanie z pięknym widokiem
Końcowy odpoczynek na polanie z pięknym widokiem © px

Generalnie tak też zakończyła się rowerowa część zlotu - pozostało tylko końcowe ognisko.
Jak dla mnie zlot był bardzo udany - jak zwykle podziękowania dla rewelacyjnej ekipy! Pogoda też bardzo dopisała i jeździło się przyjemnie. Całe szczęście nie było poważnych wypadków i wszyscy dojechali cali.

Aby do następnego!

A oto film który zmontowałem ze zlotu:

VI zlot ForumRowerowe.org - dzień 1

Piątek, 27 czerwca 2014 · Komentarze(0)
Już klasyczny wyjazd na kolejny zlot ForumRowerowe.org który tym razem odbył się w górskiej miejscowości Brenna.
Bardzo sprawny dojazd z Michałem (michalj) z forum i  oczywiście jeszcze runda tego samego dnia - dzień jeszcze długi :)

Jedzie ekipa
Jedzie ekipa © px

A ekipa zebrała się zacna - dużo osób jak na piątek :)
Niezastąpiony Przeor zabrał nas na "harcerza" gdzie na dzień dobry nas dobrze wytelepało - nie zabrakło też widowiskowych momentów takich jak trawersowanie strumienia.

Trawers przy strumieniu
Trawers przy strumieniu © px

Zaczepiliśmy jeszcze o schronisko na Błatniej i jazda powrotna do naszego noclegu - sam w sobie był ok. Chociaż można było się zgubić w ciemnym labiryncie korytarzy - przez pomyłkę wszedłem prawie do czyjegoś pokoju :)

Z widokiem w tle
Z widokiem w tle © px

Dzień zakończył się oczywiście wspólnym ogniskiem na którym zawsze coś się dzieje - tym razem było spokojnie, ponieważ paliło się niewiele elementów otoczenia :)

Odjazdowy bibliotekarz

Niedziela, 8 czerwca 2014 · Komentarze(0)
Dziś już jazda z Niną na spokojnie na "Odjazdowym Bibliotekarzu" - właściwie to zostałem zaproszony, aby coś powiedzieć o okolicy :)
Było bardzo ciekawie, poznało się ciekawych ludzi - organizacja i poczęstunek też był na tip top!

Odjazdowy bibliotekarz
Odjazdowy bibliotekarz © px

Później mała runda, aby jeszcze trochę dokręcić - no i oczywiście drogi pilnował strażnik (tym razem) - kot grozy!

Kot strażnik grozy
Kot strażnik grozy © px

V Zlot Forum Rowerowe.org - Świeradów Zdrój - dzień 2

Sobota, 6 lipca 2013 · Komentarze(0)
Śniadanie zjedzone i klasycznie zbiórka pod ośrodkiem.
Część ludzi przyjechało wcześniej i już objechało całego singla, ale nie wszycy.
Zbieramy się z Safianem, Jasińskim oraz PatryQ na szlak - pogoda jest dobra i ogólnie zapowiada się bardzo dobrze :)

Start na singla - wszyscy zbierają się pod ośrodkiem © px

Ludzi dziś na szlaku dopisało - do tego jest tutaj organizowany festiwal rowerowy, więc można się spodziewać małych korków w trasie.

Na szlaku po czeskiej stronie - ludzi dziś dopisało © px

Najpierw klasycznie przejeżdżamy czarny odcinek po naszej polskiej stronie, dalej to już czeski czerwony. Po każdym odcinku oczywiście wielki uśmiech na twarzy i czas na kawałek zasłużonego odpoczynku. Pierwsze kilometry jazdy i pierwsze wrażenie naprawdę super!

Patryk zadowolony na Singlu © px

Odpoczynek na polanie przy singltreku © px

Po drodze też nie mogło zabraknąć kilku ciekawostek - bardzo klimatyczny przejazd przez pole gdzie kulturalnie zamontowane są furtki :)
Widok z polany też zacny, że trzeba na chwilę nawet się zatrzymać.
Jak już przejechaliśmy resztę czerwonego szlaku zrobiliśmy sobie dłuższy postój, aby zjeść coś konkretnego - danie sportowców - kiełbasa :)
Ogólnie czarny szlak - Hejnický hřeben - był najlepszy ze wszystkich! Ścieżka naprawdę świetnie się wiła, omijanie kamieni, drzew, małe hopki... Normalnie jest gdzie się pobawić! Po prostu, aż chce się dokręcać! Ciesze się, że nikt przede mną wolno nie jechał oraz ja nikogo nie spowalniałem :)

Przejazd na Singltreku przez pola- nawet jest furtka © px

Bardzo dobre miejsce na odpoczynek i aby coś zjeść © px

Pojedli, popili i trzeba się zbierać.
Dalej to już powrót na polską stronę, gdzie już na odchodne Safian chyba chciał zabrać sobie znak na pamiątkę :)

Safian chciał zabrać znak na pamiątkę © px

Został nam tylko do objechania Zajęcznik po polskiej stronie - start jest bardzo ładnie umieszczony gdzie można podziwiać widoki na dolinę. Nie mogło też zabraknąć wspólnego pamiątkowego zdjęcia.

Widok ze startu na Zajęcznik © px

Panorama ze startu na Zajęcznik © px

Krótki postój pod zajęcznikiem © px

Jasiński i PatrykQ jednak rezygnują z ostatniej pętli i lecą prosto do ośrodka.
Razem z Safianem, więc sami ruszamy na trasę.
Odcinek jest też naprawdę super! Bardzo ciekawie się wije pomiędzy drzewami - zabawy też jest sporo.
W jednym miejscu gdzie wielokrotnie ktoś skracał sobie drogę też postanowiłem udać się tym skrótem i napotkałem... Dość spory kamień! Sam do końca nie wiem jak to zrobiłem, ale udało mi się go przeskoczyć - strachu trochę było, nie ma co :)

Runda naprawdę świetna razem ze świetną ekipą!

Teraz na koniec dnia tylko już klasyczne ognisko gdzie klasycznie wszystko co się da to będzie palone :)

Zmontowany film ze zlotu:

avCAD: 80

V Zlot Forum Rowerowe.org - Świeradów Zdrój - dzień 1

Piątek, 5 lipca 2013 · Komentarze(0)
Z Safianem spotkaliśmy się na dworcu Wschodnim i razem ruszyliśmy w ciekawą podróż.
Oczywiście nie mogło zabraknąć tradycyjnych opóźnień na PKP - staliśmy na dworcu prawie 2.5h bo pociąg z którego miały być przeczepione składy się spóźnił... Dobry początek :)

Nie ma to jak opóźnienia na PKP © px

Całe szczęście udało się sprawnie dostać do Świeradowa. Najpierw przesiadka do autobusu w Jeleniej Górze, a następnie w Szklarskiej ledwo co udało się upchać ponownie rowery do bagażnika :)
Na miejscu szybko się rozpakowujemy i od razu ruszamy z Safianem na single oczywiście!
Nasz ośrodek jest bardzo nich blisko, więc tylko jeden dłuższy podjazd i jesteśmy na miejscu - widać bardzo charakterystyczne oznaczenia, bardzo też pilnowany jest właściwy kierunek jazdy, aby ktoś tylko na siebie nie wpadł:

Czarny szlak na Singletreku po Polskiej stronie - oznaczenie bardzo dobre © px

Oznaczenie na singlreku pod Smrekiem © px

Początkowo trochę się wspinamy do góry, a następnie już zaczyna się właściwa jazda - jest naprawdę niesamowicie - płynie się po prostu przed siebie! Ścieżki są bardzo dobrze poprowadzone i dość przewidywalne więc nic tylko jechać przed siebie.

Na Singltreku - pierwszy dzień i już jest świetnie! © px

Sprawnie pokonujemy czarny szlak, później czerwony, kawałek zielonego i lądujemy przed samym Singltrek Centrum - ludzi tam naprawdę dopisało. Wkoło jest porozijanych sporo namiotów oraz nawet ktoś się kąpał w jeziorze, a za ciepło to nie było :)

Na ławce pod Singltrek Centrum - jest świetnie! © px

Pływak w jeziorze pod Sigletrek Centrum © px

Później objechaliśmy jeszcze niebieski szlak.
Jak to mógł znaczyć kolor to był bardzo mokry - wcześniej padał deszcz i tutaj wyjątkowo stało dużo wody.

Na koniec dnia oczywiście wspólne ognisko :)

avCAD: 79

IV Zlot ForumRowerowe.org - dzień 4 - pożegnalna runda na Magurkę

Poniedziałek, 9 lipca 2012 · Komentarze(4)
Ruszyliśmy przez przełęcz Klekociny na pożegnalną rundę na szczyt - Magurka.
Zjazd był naprawdę bardzo ciekawy - kamienie i na koniec wjazd w błoto ;)
C1ach jeszcze wszystko ładnie nagrywał.

Naprawdę wyjazd bardzo ciekawy i super towarzystwo!